Wethouder Beerten heeft plannen gelanceerd voor een beter openbaar vervoer in de stad. Studentenvakbond AKKU heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te reageren op de plannen.Studentenvakbond AKKU deelt de keuze van de wethouder om de tram voorlopig niet te ontwikkelen. Bussen hebben meer capaciteit dan trams en zijn dus beter voor het traject CS naar Heyendaal. Daarnaast vindt AKKU dat er een rondje op de campus gereden moet worden zodat alle belangrijke locaties worden aangedaan door het betere openbaar vervoer. De wethouder heeft er daarnaast voor gekozen om haltes bij het centraal station te verplaatsen. AKKU vindt dat in verband met de veiligheid alleen lijn 10 verplaatst mag worden naar de voorzijde van het stationsplein. Alle andere haltes moeten op de huidige plaats blijven zodat het station overzichtelijk blijft voor bezoekers van de stad.
Daarnaast raadt AKKU de gemeente aan om meer onderzoek te doen naar het doortrekken van treinen naar station Heyendaal. De gemeente geeft nu aan dat dit buiten het onderzoek naar beter OV valt terwijl het wel kan bijdragen aan een beter OV.

De reactie van Studentenvakbond AKKU op het voorstel is hieronder te lezen.

OV1201HOVInspraak pdf