Terwijl veel studenten nog op het strand liggen, is het nieuwe bestuur van AKKU alweer hard op weg om het leven van studenten leuker te maken. Afgelopen weekend zijn verschillende bestuursleden naar Delft afgereisd om het bondenweekend van de LSVb te bezoeken.

AKKU-voorzitter Evelyn en LSVb-bestuurder Ruben brainstormen over onze lokale lobby voor betaalbare en goede studentenwoningen.

Met meer dan 40 deelnemers vanuit tien lokale vakbonden was het weekend een groot succes. Met de tips van andere bonden kunnen we onze diensten dit jaar nog verder uitbouwen.

Het bondenweekend was een leerzame voorbereiding op een mooi vakbondsjaar.

Evelyn Janssens, voorzitter van AKKU

De zondag was helemaal gereserveerd voor de ALV van de LSVb. Deze vind acht keer per jaar plaats. Samen met de andere bonden bepaalt AKKU daar bottom-up waar de LSVb mee aan de slag gaat.

Met de LSVb hebben we natuurlijk ook besproken hoe we dit jaar een vuist gaan maken tegen het afbraakbeleid uit Den Haag. Daarmee gaan we meteen aan de slag, want volgende week kun je ons vinden op de Ware Opening van het academisch jaar.

Doe mee! Deel dit bericht.